Köpvillkor
Vi på SliponButiken har en affärsidé som bygger på att erbjuda kvalitetsvaror till låga priser. För att detta ska vara möjligt måste Vi vara kostnadseffektiva. Vi tillämpar därför all korrespondens och försäljning via Internet.
Vid allmänna frågor, produktfrågor kontaktar ni oss enklast genom e-post!
E-post: info@sliponbutiken.se
****************************************************************
KÖPVILLKOR POSTORDER/WEBB
Alla priser och villkor i detta internetvaruhus gäller endast för leveranser inom Sverige. Vi reserverar oss för text-, bild fel. Eftertryck, kopiering m.m. av Internetbutikens text och bilder förbjudes.
Priser
Normalt gäller våra priser under hela den aviserade giltighetstiden. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. På ett begränsat antal produkter ändras dock priserna oftare beroende på våra leverantörers prisändringar. Priserna är i Svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%. Vi reserverar oss för prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser.
På alla priser under 1000:- tillkommer frakt på 99kr om inget annat angivits.
Frakt
Sker i dagsläget med DHL och paket levereras till ditt närmsta Service Point. Vi tar i dagsläget inte ut någon expeditionsavgift. Minsta ordervärde vi kan expediera är 350:-
För att du ska kunna hämta ditt paket på ankomstdagen måste Du själv kontakta DHL eftersom avin inte kommer till dig förrän en dag senare. Be om försändelse-ID på info@slipontubiken.se via mail om detta är något man önskar.
Betalningssätt
För att ge dig en säker samt bra betalningsmetod har vi nu anslutit oss till klarna.
Även direktbetalning sker via klarna.
Andra betalsätt såsom faktura kan ordnas men kontakta oss på: Info@sliponbutiken.se för mer info.
Beställningar med leverans utomlands
Vid beställningar av kunder utomlands är frakten 400:-
Ingen Returrätt av beställningar gjorda utanför Sverige.
Beställningar & Leveranstid
Har vi produkterna i lager är det givetvis omgående leverans.
Leverans tiden är ca 3-4 veckor, på beställnings varor.
En beställning går till så här:
Kunden lägger en beställning i webbshopen, när vi får in ordern så lägger vi en beställning hos leverantören, som i sin tur skickar Fakturan till oss via mailen.
vi betalar leverantörens faktura, leverantören börjar tillverkningen av produkten som är beställd när de ser att fakturan är betald.
MIVV – 3-4 veckors leverans tid. sommartid 4-6 veckor. (Har semesterstängt sommartid)
GPR – 4-6 veckor leveranstid.
Arrow – 3-5 veckor leveranstid
Yoshimura 4-5 veckors leveranstid.
SC-Project – 3-5 veckors leveranstid.
Under högsäsong kan det ta några veckor extra. April – Augusti.
Det är upp till kunden att avbeställa varan. Om varan redan är skickad till kund & kunden vill avbeställa varan är det reglerna för ”outlöst paket” som gäller.
Alla beställningar är bindande tills kunden fått ett meddelande om att avbeställningen är registrerad.
REA och lager varor återköpes/bytes ej.
Ångerrätt konsumentsköpslagen/distans avtal
Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag 1 från Leverans.
Vill du utöva ångerrätten ska du till näringsidkaren skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Du kan använda den bifogade mallen, men du måste inte använda den.
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Verkan av utövad ångerrätt
Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar
vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss
om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta
dig något.
- …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Instruktioner för komplettering av blanketten
- Följande alternativ ska skrivas in:
- Vid tjänsteavtal eller avtal om leverans av vatten, gas eller el i de fall när
försäljningen inte sker i en begränsad volym eller en fastställd kvantitet, eller leverans av fjärrvärme eller av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium: ”då avtalet ingicks.”
- Vid köpeavtal: ”då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar varan i fysisk besittning”.
- Vid avtal avseende flera varor som konsumenten beställt i en och samma beställning och som levereras var för sig: ”då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den sista varan i fysisk besittning”.
- Vid avtal avseende en vara som består av flera poster eller delar: ”då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den sista posten eller delen i fysisk besittning”.
- Vid avtal avseende regelbundet återkommande leverans av varor under en viss tid: ”då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den första varan i fysisk besittning”.
- Du ska skriva in ditt namn, din adress, och, om det gäller i ditt fall, ditt telefonnummer, faxnummer och din e-postadress.
- Om du ger konsumenten möjlighet att fylla i och lämna in standardånger- blanketten elektroniskt på din webbplats, ska följande skrivas in: ”Du kan också på vår webbplats elektroniskt fylla i och skicka in standardblanketten för utövande av ångerrätten eller något annat otvetydigt meddelande. Om du väljer det här alternativet kommer vi utan dröjsmål att på ett varaktigt medium (till exempel med hjälp av e-post) bekräfta att vi tagit emot ditt beslut om att utöva ångerrätten.”
- Vid köpeavtal om du inte erbjudit dig att hämta tillbaka varan i händelse av att kunden vill frånträda avtalet, ska följande skrivas in: ”Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.”
- Om konsumenten har tagit emot varor i samband med avtalet, ska följande skrivas in:
- ”Vi kommer och hämtar varan” eller
”Du ska återsända varan till oss eller överlämna den till … [skriv i förekommande fall in namn och adress på den person ni bemyndigat att ta emot varan] utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.”
- ”Vi kommer att betala kostnaderna för återsändandet av varan.”
”Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan.”
Om det handlar om ett distansavtal och du inte erbjuder dig att betala kostnaderna för återsändandet av varan och varan till följd av sin natur normalt inte kan återsändas per post: ”Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan, dvs. .350 SEK
- ”Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.”
- Vid tjänsteavtal eller avtal om leverans av vatten, gas och el i de fall när försäljningen inte sker i en begränsad volym eller en fastställd kvantitet, eller leverans av fjärrvärme ska följande skrivas in: ”Om du bett att tjänsterna ska börja utföras eller vatten/gas/el/fjärrvärme börja levereras [stryk det som inte gäller] redan under ångerfristen ska du betala ett belopp som står i proportion till vad du mottagit till dess att du meddelade oss din avsikt att frånträda avtalet, jämfört med hela omfattningen av avtalet”.
Värdeminskningsavdrag
Vi har rätt att göra värdeminskningsavdrag på Produkten om vi anser att den är hanterad på ett ovarsamt sätt.
Mer info om Ångerrätten (konsumentverket)
http://www.konsumentverket.se/Foretag/Konsumentratt/Angerratt/
Mall för Ångerblankett
http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Beställa%20och%20ladda%20ner/Lagar/Dokument/Ångerblankett_Konsumentverket_150817.pdf
REA och lager varor återköpes/bytes ej.
Öppetköp
öppetköp erbjuds inte. Alla order är modellanpassade och det är upp till kunden att ha beställt rätt artikel till rätt modell. Om man inte diskuterat denna fråga med oss på sliponbutiken före beställd produkt.
Hämtning av varor
Hämtning av varor kan ske hos oss på Sliponbutiken i Bromölla.
Kontakta oss för mer information. Vid avhämtning gäller Faktura betalning.
Felleverans
Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt (senast 3 dagar efter uthämtad vara), så att vi får rätta till felet. Ring eller maila direkt.
Transportskador
Vi står för alla skador, som kan uppstå vid transport till kunder. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart anmäla detta till Posten eller transportören.
Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, skall Du kontakta oss. Om retursändningen väger mer än 20 kilo, kontakta då alltid vår kundtjänst: info@sliponbutiken.se
Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.
Faktura/returnota ifylles och återsändes med varan inom 14 dagar.
Orsak till bytet ifyllt (krav på ersättningsprodukt)
Reavaror bytes ej Gäller både Mjuka och Hårda varor!
OBS! Kontakta oss alltid innan ev. retur.
Återbetalningar
Ev. återbetalningar görs till bankkonto, personkonto eller bankgirokonto inom 10 dagar. Via klarna.
Outlösta paket
Löser Du inte ut Ditt paket är vi tvungna att debitera dig faktisk fraktkostnad och 350 kr för de merkostnader som medför oss.
Alla beställningar loggas och falska beställningar polisanmäles.
REA och lager varor återköpes/bytes ej.